Eerste weken in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kelly Polderman - WaarBenJij.nu Eerste weken in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kelly Polderman - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Parijs

Door: Kelly Polderman

Blijf op de hoogte en volg Kelly

06 Maart 2015 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!

Het is alweer het einde van de 3e week in Parijs en ik vond het wel tijd voor een update.

Mijn eerste weken zijn zo goed als vlekkeloos verlopen. De eerste week gewoon op kantoor gewerkt met Hugo (mijn mentor) en Rhonda (productie manager). Ik werk elke dag van 10:00-18:00 in the international office.

De eerste week ben ik vooral bezig geweest met wat administrative taken zoals absenties in het systeem zetten en cijfers invoeren. Wat al wel een hele shock was, was het lunchen. Ik als typische Nederlander ben al tevreden met 2 boterhammen met kaas, maar hier eten ze een heel 3 gangen menu. Dat was erg wennen, maar daardoor kook in bijna niet in de avond. Dat scheelt wel aangezien ik elke avond pas tegen 19:00 thuis ben. Wat ook erg wennen is, zijn de toetsenborden hier. Totaal anders dan in Nederland, typen gaat dus nog niet zo snel.

Het eerste weekend heb ik met Sara afgesproken in Saint-Michel. We hebben de tuinen van Luxemburg bezocht en een beetje gewinkeld in Quartier Latin. Na lekker te hebben gegeten zijn we allebei naar huis gegaan. Zondag heb ik aan mijn eerste interim report gewerkt en een beetje opgeruimd/schoongemaakt.

De tweede week kreeg ik de kans om een Screenwriting workshop te volgen. Dat was erg interessant. De workshop was 5 dagen van 10:00 tot 17:00 en ik heb ook wel aardige mensen leren kennen daar. Ik heb geleerd hoe scènes in films worden opgebouwd, welke technieken worden gebruikt en hoe je zelf een script schrijft. Ik heb de workshop ook afgesloten met een 17/20 (volgens Hugo erg hoog voor Franse normen).

Dit weekend hebben Sara en ik gewinkeld in een gigantisch winkel centrum (Val d'Europe). We hadden eerst onze spullen afgezet bij een logeeradresje dat we via airbnb hadden gevonden. Aangezien Saar en ik niet zulke hele goede kaartlezers zijn heeft het ons een half uur gekost om het te vinden. Terwijl dit huisje 2 minuten van de bushalte was.. Zijn wij zo handig? Nee.
In de avond zijn we naar Disney geweest voor de projectie van Les Nouveaux Héros (Big Hero 6). Een erg leuke film, voor zover we het begrepen haha. Daarna met de bus naar ons logeerplekje en de volgende ochtend ontbeten bij het bekende PAUL. Toen zijn we allebei weer huiswaarts gegaan.

De derde week heb ik gewoon weer op kantoor besteed. Mijn werkzaamheden zijn niet heel spannend deze week omdat er wat problemen zijn met lokalen en er dus niet veel tijd is voor andere dingen. Deze week is ook mijn huisbaas terug gekomen van vakantie. Dus hopelijk word het leven in Stains wat minder stil. Mijn buurjongen is na mijn eerste 2 weken vertrokken. Dit betekend dat ik de hele beneden verdieping voor mezelf heb, wat een luxe!
Deze week is er ook een nieuwe stagaire bijgekomen in the international office, een erg leuk meisje dus zeker gezellig.

Over een paar uurtjes ga ik Marco alweer ophalen van Gare Du Nord. Het is nog maar 3 weken geleden maar toch is het weer leuk om samen te zijn.

Volgende week ga ik weer een workshop volgen. Deze keer International Film Financing, ik heb daar erg veel zin in. Ook is er woensdag een borrel voor sound students en international students. Ik ben ook uitgenodigd dus heb er veel zin in. Kijken of we nog wat nieuwe mensen kunnen ontmoeten.

Dat waren mijn eerste 3 weken in het mooie Parijs. Tot de volgende update!

A Plus! (tot snel)
Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 2155

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Stage

Landen bezocht: