Eerste maand zit er alweer op! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kelly Polderman - WaarBenJij.nu Eerste maand zit er alweer op! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kelly Polderman - WaarBenJij.nu

Eerste maand zit er alweer op!

Door: Kelly Polderman

Blijf op de hoogte en volg Kelly

16 Maart 2015 | Frankrijk, Parijs

Vandaag zit de eerste maand van mijn stage in Parijs er al weer op!

Vorige week vrijdag heb ik om 22:00 Marco opgehaald van Gare du Nord. We zijn gelijk richting huiswaarts gegaan en na een korte rondleiding door het huis zijn we gaan slapen. Of tenminste proberen, want na 10 minuten hoorde we ineens een verdachte pfffff uit het luchtbed komen. Dwars dat we allebei zijn toch blijven liggen, maar na een uurtje zijn we toch maar verhuisd naar mijn kleine eenpersoonsbedje. De volgende ochtend hebben we op het gemakje bij de carrefour ontbeten en ook gelijk boodschappen gedaan. Daarna zijn we naar EICAR gegaan want het was een open dag dus ik heb Marco gelijk kunnen rondleiden op mijn werk. Daarna hebben we de metro naar Quartier Latin gepakt en hebben we daar derest van de dag doorgebracht.

Zondag hebben we proberen uit te slapen en lekker in het zonnetje ontbeten, want het was prachtig weer. Helaas om 14:00 al weer richting Gare du Nord en om 16:00 weer afscheid genomen voor de volgende 4 weken.

De week was niet veel bijzonders. Veel gewerkt en ook veel genoten van het zonnetje met Clémence. Vrijdag om 17:30 kwamen mijn ouders aan bij EICAR. Ook zij hebben een korte rondleiding gehad en hebben mijn collega's ontmoet. In de avond zijn we nog lekker uiteten geweest en daarna richting mijn huisje om miijn kamer te verbouwen voor het weekend.

Zaterdag zijn we wederom gaan ontbijten bij de carrefour en ook gelijk weer boodschappen gedaan. Daarna zijn we gaan shoppen bij LaFayette. Ik heb een nieuwe zomerjas en nieuwe schoenen gekocht. Toen zijn we richting Quartier Latin gegaan voor de rest van de avond.
Zondag hebben we het Montmartre bezocht en om 15:00 zijn ook papa en mama weer richting Nederland gegaan.

De komende week is weer een normale werkweek. Helaas saaier dan anders want Clémence zit deze week in de les. Ik spreek haar nog wel in pauzes maar het is gezelliger als ze ook op kantoor zit. Het gaat met mijn Frans ook steeds beter. Ik merk al dat ik veel meer begrijp en kan zeggen. Maarja dat kan ook niet anders aangezien iedereen Frans tegen mij praat.

Het aftellen is ook begonnen. Nog 2,5 week en dan mag ik voor 4 dagen terug naar Nederland. Ik kijk er erg naar uit want er zijn nog veel mensen die ik dan voor het eerst weer zie na 7 weken. Ik kan niet wachten!!

Bonne semaine et à plus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2152

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Stage

Landen bezocht: